نماشویی

یکی از نماهایی که ظاهر شیک و زیبایی دارد، نمای سنگی می باشد. البته ناگفته نماند این نوع از نمای ساختمان در دسته برترین نماها قرار دارد. نمای سنگی انواع مختلفی دارد که برخی از نماهای سنگی ارزان ترین و برخی گران ترین نمای سنگی هستند. نماهای سنگی با ظاهری صیقلی و تیشه ای وجود دارد. درخشش نمای ساختمان مهم‌ ترین عنصر نمای سنگی به حساب می‌آید؛ اما همیشه هم نمای سنگی زیبا، درخشنده و براق نیست. بلکه وقتی نمای سنگی کثیف شود، ظاهری کدر و آلوده پیدا می ‌کند. در این مواقع ساختمان به نماشویی احتیاج دارد. در اصل هرچه نمای ساختمان زیبا تر باشد، سریع ‌تر به نماشویی احتیاج پیدا می ‌کند.

نمای آجری در گذشته بیش از امروز برای نما مورد استفاده قرار می گرفته است اما با این حال همچنان یکی از متریال پر کاربرد در طراحی نمای ساختمان است. آلودگی های نمای آجری شامل کپک ها، قارچ ها، شوره، دوده و مواد چرب هستند که روش نماشویی هر یک از آن ها متفاوت است. بنابراین باید به خوبی با نوع شستشوی نمای ساختمان آشنا بود.

نماشویی نمای سنگی

بسیاری از افراد بر این باور هستند که سنگ نیاز به شستشو ندارد! این یک اشتباه بسیار بزرگ است که بسیاری از افراد به آن دچار می‌شوند. جالب اینجاست به‌ خاطر آنکه نمای سنگی به ‌تدریج و در مرور زمان آلوده و چرک می‌شود، کدر شدن آن آنطور که باید و شاید به چشم نمی ‌آید. مخصوصاً وقتی که نمای سنگی تیره باشد، اکثر افراد کلاً شستشوی آن را فراموش می‌ کنند. سنگ جزو مواد طبیعی است. برخلاف برخی انواع نما که در ساخت آن‌ ها از مواد مصنوعی استفاده می ‌کنند، سنگ یک ماده طبیعی است. به همین خاطر آلودگی را به خود می ‌گیرد و در صورتی که پس از مدتی طولانی آلودگی را پاک نکنید، این چرک و کثیفی به بافت سنگ نفوذ می ‌کند و دیگر سنگ همانند روز اول پاکیزه و زیبا نمی ‌شود. نمای سنگی به ساختمان شکوه و جلال می‌ دهد.

ابزار و موادی مثل واترجت، واترسندبلاست، سیلیس و دیسکلر برای تمیز کردن سطح نما های سنگی مورد استفاده قرار می گیرند که بسته به جنس سنگ باید انتخاب و مورد استفاده قرار بگیرند. انواع سنگ ها برای نمای ساختمان وجود دارد که می توان آن ها را به دو دسته کلی تقسیم نمود. دسته اول سنگ های صیقلی و دسته دوم سنگ های تیشه ای هستند. طبیعی است که به خاطر بافت این سنگ ها نحوه نماشویی و موادی که برای شستشوی نما استفاده می شود، متفاوت باشند.

نماشویی نمای آجری

نمای آجری در گذشته بیش از امروز برای نما مورد استفاده قرار می گرفته است اما با این حال همچنان یکی از متریال پر کاربرد در طراحی نمای ساختمان است. آلودگی های نمای آجری شامل کپک ها، قارچ ها، شوره، دوده و مواد چرب هستند که روش نماشویی هر یک از آن ها متفاوت است، بنابراین باید به خوبی با نوع شستشوی نمای ساختمان آشنا بود. استفاده از اسیدشویی، واترسندبلاست یا واترجت بستگی به میزان آلودگی و جنس آلودگی نما دارد که تیم های متخصص به خوبی با این موضوع آشنایی دارند.